Jak si můžete pozitivně ovlivnit vaši realitu? Přeprogramuj svou mysl psaním!

18.09.2020

autor: Leona Pešková

To, že mozek nepozná, zda se událost právě děje nebo je to pouze náš prožitek, možná už většina lidí ví. 

Také víme, že již pouhou myšlenkou tvoříme naši realitu. 

Ano je to tak.

Pokud se tedy zamyslíme nad touto vědecky podloženou pravdou, je jasné, že když v sobě stále emočně prožíváme negativní pocity, strachy a obavy z budoucnosti, mozek to vnímá jako, že se to děje a z tohoto pocitu tvoříme naši realitu, která přesně odpovídá stavu uvnitř nás.

Tak to není moc optimistické!

Ale pojďme se na to podívat z té druhé stránky. Jestliže, teď a tady budeme emočně prožívat pozitivní scénáře své budoucnosti,

  • budu se radovat z lásky partnera, kterého ještě nemám
  • uvedu se do stavu finanční hojnosti i přesto, že skutečnost je jiná
  • budu vnímat své tělo zdravé a plné síly, i když jsem nemocná/ý

zákonitě se tento stav zhmotní v naší reality. 

To už je velice optimistické 

Je to logické, ale i přesto je těžké se do tohoto stavu přeprogramovat. Rozumově to chápeme, ale emoce uvnitř nás jsou v rozporu s myslí. 

Můžeme si stále opakovat, že máme spoustu peněz, ale uvnitř nás to svírá a tělo reaguje odmítavě. 

Jako by nám říkalo:

"říkej si co chceš, já stejně vím, že to není pravda"

Tento stav nás může paradoxně uvést do ještě větších depresí a obav. Je totiž důležité, abychom mysl měli v souladu s emočním prožíváním.

Existuje mnoho praktik jak v sobě tuto rovnováhu vytvořit. Každý si najde tu, která je mu nejvíce blízká. 

 Já chci nabídnout ještě jednu variantu, která není zatím moc známá.

Výhoda této metody je, že si můžete pomoci sami teď a tady.

Jedná se o metodu Terapie Psaním.

Má mnoho způsobů využití, o čemž se přesvědčíte v mém eBooku Terapie Psaním.

Jak si můžeme psaním přeprogramovat svou mysl?

Je to jednoduché. 

 Pište o svých touhách a přáních jako by se staly. Převedete je tak do hmoty a máte možnost se na ně podívat z nadhledu. 

 Popusťte uzdu své fantazii.

  • "mám dostatek peněz na vše, co potřebuji"
  • "dělám práci, která mě baví a naplňuje"
  • "cítím lásku milovaného muže"
  • "jsem zdravý a plný síly"

Zároveň si užívej ten krásný pocit, že už se to stalo. Emoční prožitek je i v tomto případě nezbytný. Jak jsme si již řekli, co cítíš uvnitř, projeví se v realitě.

I při psaní se může stát, že budete cítit nesoulad s myslí, ale chce to jen trénink. 

Když budete psát svůj pozitivní scénář několik dnů po sobě, tak časem ucítíte, jak nesouhlasné projevy těla odcházejí a vy cítíte úlevu a souznění. 

Pokud se to i přesto nebude dařit, je pravděpodobně na vině nějaký rodový program, který vám v tom brání.

  • Mám strach mít hodně peněz, protože kdo má peníze, určitě si je nakradl.
  • Nemůžu dělat práci, která mě baví, protože za ni nikdy nebudu mít dost peněz,
  • Nebudu mít vedle sebe nikdy milujícího partnera, protože všichni muži jsou stejní
  • Kdo by mě mohl milovat, nejsem hubená a hezká

Pokus se tento program odhalit a psát i o něm. 

Mysl můžeme obelstít ještě v jiných případech.

Představte si, že jste po nepříjemném rozchodu s partnerem. Ten s vámi nekomunikuje, ale vy cítíte, že jste mu ještě plno věcí neřekl/a. Stále vás to bolí a trápí. Máte toho tolik, co byste mu řekl/a, ale reálně to není možné.

  • Udělejte si pohodu, zapalte svíčku a pište. 
  • Vše co máte na srdci, dejte na papír. 
  • Neřešte gramatiku a sloh
  • Nadávejte, zuřte, křičte, plačte, vše emočně prožívejte a dostaňte ze sebe ven. 
  • Politujte se. 
  • Možná si uvědomíte i své chyby, napište je. 
  • Až skončíte, udržujte v sobě pocit, že se to opravdu stalo. Prodýchejte.
  • Papír s textem spal, na důkaz toho, že už máš vše uzavřené a vyřešené. Pocítíš úlevu.

Stejný postup můžeš použít, pokud nemáš něco dořešené s osobou, která již nežije, třeba s rodiči. 

Psaním si opravdu můžete pomoci. 

Tak se nebojte a jděte do toho!